Quy mô xây dựng: tổng chiều dài thiết kế cầu 36,95m gồm 02 nhịp giản đơn 18,0m (tính đến mép sau tường đỉnh mố), bề rộng toàn cầu Bcầu= 4,80m.
Phần đường dẫn vào cầu: tổng chiều dài thiết kế 153,05m, mặt cắt ngang (kết nối giao thông hiện trạng):
+ Bề rộng nền đường: Bnền = 4,0m
+ Bề rộng mặt đường: Bmặt = 3,00m.
+ Bề rộng lề gia cố: Blgc = 2×0,5=1,00m.
+ Bê tông xi măng đá 1×2 M250, dày 14cm.
+ Lót 01 lớp giấy dầu tạo phẳng và đảm bảo tấm BT dịch chuyển khi nhiệt độ thay đổi.
+ Đá 4×6 kẹp vữa XM M50 dày 10cm.
Phần gia cố chống sạt lở hạ lưu cầu: mái 2 bên với tổng chiều dài 85m, bao gồm phía bờ trái suối dài 45,7m; phía bờ phải suối dài 39,3m.
Phần đường nối dài: tổng chiều dài là 2.000m.
+ Bề rộng nền đường: Bnền = 4,0m
+ Bề rộng mặt đường: Bmặt = 3,00m.
+ Bề rộng lề gia cố: Blgc = 2×0,5=1,00m.
+ Bê tông xi măng đá 1×2 M250, dày 14cm;
+ Lót 01 lớp giấy dầu tạo phẳng và đảm bảo tấm BT dịch chuyển khi nhiệt độ thay đổi;
+ Đá 4×6 kẹp vữa XM M50 dày 10cm.
Cống thoát nước ngang: thiết kế cống thoát nước ngang tại các vị trí mương thoát nước bằng cống bản; cống bản kết hợp tràn. Móng và thân cống kết cấu bằng BTXM đá 2×4 M250, bản mặt cống bằng BTCT đá 1×2 M300 đổ tại chỗ. Lót móng công trình bằng đá 4×6 kẹp vữa XM M50 dày 10cm.
Hệ thống an toàn giao thông trên tuyến: bố trí cọc tiêu, biển báo, tường hộ lan mềm,… nhằm đảm bảo an toàn giao thông cho các phương tiện tham gia giao thông (Tuân thủ theo Quy chuẩn kỹ thuật Quốc gia về báo hiệu đường bộ QCVN 41: 2016/BGTVT).
Trong quá trình thi công đơn vị thi công đã tuân thủ đúng các quy trình quy phạm kỹ thuật, tuân thủ theo các tiêu chuẩn xây dựng Việt Nam. Đến nay các công trình đã thi công hoàn thành, về khối lượng và chất lượng đạt theo yêu cầu thiết kế được duyệt.
Công trình hoàn thiện sớm giải quyết nhu cầu đi lại cấp thiết của người dân sinh sống trong khu vực được đảm bảo an toàn tính mạng, phòng tránh thiên tai vào mùa mưa lũ, điều tiết xả lũ hồ Bà Râu và nhằm đáp ứng nhu cầu vận chuyển nông sản, sản xuất nông nghiệp góp phần thúc đẩy phát triển kinh tế – xã hội của xã Lợi Hải là hết sức cần thiết và cấp bách.
—
Construction scale: The total designed length of the bridge is 36.95m, consisting of 2 simple spans of 18.0m each (measured to the top of the parapet wall). The overall width of the bridge is Bbridge = 4.80m.
Access road to the bridge: The total designed length is 153.05m, cross-sectional area (connecting to the existing traffic):
Roadbed width: Broadbed = 4.0m
Road surface width: Bsurface = 3.00m.
Reinforced shoulder width: Bshoulder = 2×0.5=1.00m.
1×2 M250 cement concrete, 14cm thick.
Place a layer of oil paper to create a flat surface and ensure the expansion of the concrete slab when the temperature changes.
4×6 stone clips for M50 concrete, 10cm thick.
Reinforcement of landslide prevention downstream of the bridge: Both sides of the roof with a total length of 85m, including the left bank of the stream is 45.7m long, and the right bank of the stream is 39.3m long.
Extended connecting road: The total length is 2,000m.
Roadbed width: Broadbed = 4.0m
Road surface width: Bsurface = 3.00m.
Reinforced shoulder width: Bshoulder = 2×0.5=1.00m.
1×2 M250 cement concrete, 14cm thick;
Place a layer of oil paper to create a flat surface and ensure the expansion of the concrete slab when the temperature changes;
4×6 stone clips for M50 concrete, 10cm thick.
Horizontal drainage culvert: Design horizontal drainage culverts at locations where water drainage is required using base culverts; base culverts combined with overflow. The foundation and body of the culvert are constructed with M250 2×4 rock-concrete, and the culvert surface is made of M300 1×2 rock-concrete poured in place. The foundation of the construction is paved with 4×6 stone clips for M50 concrete, 10cm thick.
Traffic safety system on the route: Arrange milestone poles, signs, flexible guardrails, etc., to ensure traffic safety for vehicles (complying with the National Technical Standard on Road Signs QCVN 41: 2016/BGTVT).
During the construction process, the construction unit has strictly followed the technical regulations and complied with the Vietnamese construction standards. As of now, the construction projects have been completed, meeting the design requirements as approved.
The early completion of the project addresses the urgent transportation needs of residents in the area, ensuring their safety during the flood season, regulating the flood discharge from the Ba Rau reservoir, and contributing to the development of the economic and social aspects of the Loi Hai commune.